Oferta educațională
An școlar 2020 - 2021
Centrul Școlar de Educație Incluzivă Alba Iulia reprezintă cadrul instituțional de acțiune care asigură accesul la educație tuturor copiilor, prin educație formală și servicii educaționale acordate copiilor cu cerințe educaționale speciale, școlarizati atât în învătământul special, cât și în învățământul de masă, precum și personalului care este implicat în educația acestora.
În cadrul Centrului Școlar de Educație Incluzivă Alba Iulia sunt înscriși copii/elevi cu deficiență mintală gravă, moderată și ușoară, deficiențe locomotorii, asociate cu alte tulburări, copii expertizați și orientați școlar și profesional de către Comisia de Orientare Scolară si Profesională din cadrul CJRAE Alba .
Viziunea CSEI
C.S.E.I. Alba Iulia este o instituție modernă , care își propune să promoveze programe educaționale și terapeutic-recuperatorii centrate pe valori și principii ale educației incluzive, care să ofere copiilor cu cerințe educative speciale posibilitatea dezvoltării lor optime în ceea ce privește autonomia personală și socială, responsabilitatea, încrederea în sine și toleranța.
Misiunea CSEI
Misiunea școlii este instruirea și educarea, recuperarea și integrarea școlară, socială și profesională a copiilor, elevilor cu deficiențe și Isau tulburări ori dificultăți de învățare, asociate cu tulburari de comportament.
Educația școlară a copiilor cu CES
- Educația școlară a copiilor cu CES trebuie să corespundă nevoilor de dezvoltare a copiilor prin evaluarea adecvată a potențialului de dezvoltare și prin asigurarea reabilitării – recuperării și compensării deficiențelor ori tulburărilor dificultăților de învățare.
Educația specială trebuie să-i ajute pe copiii/elevii cu deficiențe, să atingă nivelul posibil de dezvoltare individuală cât mai aproape de dezvoltarea normală.
Centrul Școlar de Educație Incluzivă Alba Iulia își propune diversificarea serviciilor de asistență educațională și terapeutic-recuperatorie pentru copiii cu deficiență mintală de diverse grade din județul Alba.
Politica noastră educațională este în concordanță cu valorile cheie ale școlii și urmărește:
- Dezvoltarea individuală a elevului ca scop prioritar al activităților educative și insfructive, prin perfecționarea continuă a personalului angajat;
- Crearea unui climat de muncă pozitiv, armonios, bazat pe seriozitate, toleranță, demnitate, dezvoltarea spiritului civic ca premiză de la care plecăm, prin promovarea lucrului în echipă;
- Calitatea și eficiența actului didactic și cooperarea cu părinții, cu comunitatea, cu instituțiile de la nivel local, județean și național cu atribuții în domeniul educației.
Clădirea școlii se desfașoară pe trei nivele, fiind dotată cu:
- 22 săli de clasă;
- 5 cabinete școlare de logopedie
- 1 cabinet psihodiagnoză
- 1 cabinet kinetoterapie
- 2 cabinete informatică
- 1 cabinet medical
- 1 cabinet asistentă socială
- o sală de sport
- o spălatorie;
- 3 birouri administrative
- bibliotecă, dotată cu cărți de specialitate
Activitatea instructiv-educativă în Centrul Școlar de Educație Incluzivă Alba Iulia se organizează pe următoarele structuri și nivele:
- învățământ primar: 8 clase cu un efectiv de 65 elevi;
- învățământ gimnazial: 7 clase cu un efectiv de 68 elevi;
- învățământ la domiciliu
- Învățământ de sprijin: pentru elevii cu CES integrați în învățământul de masă: Școala Gimnazială ‘ ‘Avram Iancu” Alba Iulia, Școala Gimnazială’ ‘Ion Agârbiceanu’ ‘Alba Iulia, Colegiul Tehnic” Dorin Paveľ ‘Alba Iulia, Școala Gimnazială ‘ ‘Avram Iancu” Unirea, Școala Gimnazială ‘ ‘Lucian Blaga” Ocna Mureș, Școala Gimnazială ‘Singidava’ Cugir, Școala Gimnazială ‘ ‘Axente Sever” Aiud, Scoala Gimnazială ‘ ‘Toma Cocișiu”, Blaj.
Resurse Umane
Personalul CSEI Alba Iulia:
a)Personal didactic
Număr total: 55 din care:
- Cadre didactice titulare — 38
- Cadre didactice suplinitoare— 14
- Cadre didactice venite prin detașare- 1
- Cadre didactice pensionate — 1
- Cadre didactice necalificate- 1
b)Personal didactic auxiliar și nedidactic
Număr total: 10 , din care:
- Secretar — calificat – 1
- Administrator financiar (contabil șef) — calificat – 1
- Adminisfrator patrimoniu (administrator)— I
- Paznic -1
- Asistent social — calificat – I
- Medic — calificat – 1
- Muncitor de întretinere — calificat — 1
- Îngrijitori — calificat —2 ( 1 post vacant)
Oferta educațională a școlii tinde spre flexibilitate și dinamism, dorindu-se a fi aptă să răspundă cerințelor de moment ale populației școlare din comunitate, cu misiunea de a oferi fiecărui copil șansa de a se pregăti și forma prin educație alături de semenii săi , fără discriminare și bariere.
Formele de organizare a activității la clasă sunt:
- activități obligatorii cuprinzând disciplinele din frunchiul comun;
- activități propuse prin curriculum la decizia școlii (discipline opționale);
- activități de grup și individuale de intervenție specifică;
- activități ludice și de loisir;
- activitati de socializare;
- terapie ocupatională;
Oferta curriculară
Nr.crt | Tip/grad deficiență | Curriculumul aplicat Planuri cadru/programe |
1 | Deficiențe mintale moderate sau usoare Pregatit.-11 | Plan cadru 3622/2018 |
2 | Deficiențe mintale moderate sau usoare III-IV | Plan cadru 4927/2005; Programe 33385/1992 |
3 | Deficiențe mintale moderate sau ușoare V-VI | Plan cadru 3622/2018 Programe 32725/1993 |
4 | Deficiențe mintale moderate sau usoare VII-VIII | Plan cadru 5239/2008; Programe 32725/1993 |
5 | Deficiențe mintale grave, severe, profunde sau asociate Pregatit, I, 11, V, VI, IX,x | Plan cadru 3622/2018 |
6 | Deficiente mintale grave, severe, profunde sau asociate 111, IV, VII, VIII, | Plan cadru 4928/2005 Programe:5234/2008-Terapia educationala complexa si integrata -5235/2008 Curriculum deficiențe mintale severe, profunde și/ sau asociate clasele I-X |
-
- Limbă și comunicare:
- Abilități de comunicare și limbaj;
- Abilităti de comunicare;
- Citire-Scriere-Comunicare;
- Formarea abilităților de comunicare;
- Limba si literatura română;
- Limbă modernă ;
- Opțional ;
- Limbă și comunicare:
- Matematică și științe ale naturii: Matematică;
- Matematică și explorarea mediului;
- Fizică;
- Chimie;
- Biologie;
- Educație senzorială și psihomotorie;
- Elemente de matematică;
- Cunoștințe despre mediu;
- Cunoașterea și igiena corpului uman;
- Explorarea mediului înconjurător;
- Stiintele naturii;
- Om și societate: Abilități socioemoționale;
- Cultură civică;
- Educatie moral-civică;
- Educatie socială;
- Istorie;
- Geografie ;
- Religie;
- Arte:
- Educație plastică;
- Muzică, ritm și mișcare;
- Educație muzicală;
-
- Educație fizică și sport:
- Educație fizică si activitati sportive;
- Joc si miscare;
- Educație fizică și sport:
- Tehnologii :
- Abilitati practice;
- Educație tehnologică și aplicații practice;
- Tehnologia informațiilor și comunicațiilor;
- Abilitare manuală;
- Activități de preprofesionalizare;
- Tehnologii informatice asistive și de acces;
- Educație tehnologică;
- Consiliere și orientare
- Dezvoltare personală — Consiliere;
- Consiliere și dezvoltare personală;
- Terapii specifice și de compensare:
- Kinetoterapie ;
- Terapii și programe de intervenție;
- Terapia tulburărilor de limbaj;
- Psihodiagnoză, consiliere și orientare școlară și profesională (PCOSP);
- Evaluare și consiliere psihopedagogică, psihodiagnoză
- Terapii și activități specifice;
- Terapie educațională complexă și integrată:
- Formarea autonomiei personale (FAP);
- Socializare;
- Terapie ocupațională;
- Stimulare cognitivă;
- Ludoterapie.
Nr. crt |
Denumirea optionalului |
Clasa |
Aria curriculara |
Nr. ore pe saptamana / Total ore pe an | Profesor propunator | Specializarea de pe diploma a prof.propunator |
Obs. |
Matematica si explorarea mediului „Matematica prin joc„ |
C1s.pregatitoare (def.moderate si usoare) |
Matematica si stiinte ale naturii |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
David Antoaneta |
Pedagogia invatamantului primar si prescolar |
||
Educatie Fizica si activitati sportive |
C1s.pregatitoare (def.moderate si usoare) | Educatie fizica , sport si sanatate |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Mihetiu Mihai |
Educatie fizica |
||
Abilitati de comunicare si limbaj „Calatorie in lumea povestilor„ |
Cls.pregatitoare (def.grave) |
Limba si comunicare |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Ghigeanu Daniela |
Psihologie |
||
Muzica, ritm si miscare |
Cls.pregatitoare (def.grave) |
Arte |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Ghigeanu Daniels |
Psihologie | ||
Abilitare manuala |
Cls.pregatitoare (def.grave) |
Tehnologii | 1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Ghigeanu Daniela | Psihologie | ||
Abilitare manuala „Povestea formelor„ |
C1s.I (def.grave) |
Tehnologii |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Petropulos Sorin Paul Monica |
Psihologie Psihologie | ||
Muzică, ritm și mişcare „Muzica, prietena noastră” |
Cl .I (def.grave) |
Arte |
1oră/ săptămână 34 ore/an |
Morușca Liliana |
PSihologie | ||
Abilități de comunicare și limbaj „Calatorie lumea povestilor” |
C1s.I (def.grave) |
Limba si comunicare |
1oră/ săptămână 34 ore/an |
Morușca Liliana |
PSihologie |
||
Abilitare manuala „Manute pricepute„ |
Cls.II (def.grave) |
Tehnologii |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Rodean Rodica |
Psihologie | ||
Educatie muzicala „ Muzica, prietena noastra” |
Cls.lI (def.grave) |
Arte |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Rodean Rodica |
Psihologie |
||
Formarea abilităților de comunicare „Trăistuța fermecată” |
Cls.lI (def.grave) |
Limba și comunicare |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Rodean Rodica |
Psihologie |
||
Educatie muzicala „ Muzica, prietena noastra |
Cls.lI (def.grave) |
Arte |
1 ora/saptamana/
34 ore/an |
Rodean Rodica |
Psihologie |
||
Abilitare manuală „Lumea formelor” |
III (def.grave) |
Tehnologii |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Pascu Aurel Petropulos Sorin |
Invatator Psihologie |
||
Formarea abilitatilor de comunicare „Lumea povestilor” | IlI (def.grave) |
Limba si comunicare |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Pascu Aurel Petropulos Sorin |
Invatator Psihologie |
||
Educatie muzicala „Cântec și mișcare” |
IlI (def.grave) |
Arte |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Pascu Aurel Petropulos Sorin |
Invatator Psihologie |
||
Consiliere și dezvoltare personală |
I V A (defic.moderate si ușoare) |
Consiliere și orientare |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Florea Cosmina |
Invățător |
||
Cunoașterea și igiena corpului uman „Igiena și cunoaștere” |
IV B, C (def.grave) |
Matematica și știinte ale naturii |
1 ora/saptamana/ 35 ore/an |
Pop Florea Lăcrămioara Petropulos Sorin |
Pedagogie socială Psihologie |
||
Formarea abilităților de comunicare „Lumea poveștilor” |
IV B, C (defic.grave) |
Limba si comunicare |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Pop Florea Lăcrămioara Petropulos Sorin |
Pedagogie socială Psihologie |
||
Educatie muzicala „Cântec și mișcare” |
IV B, C (def.grave) |
Arte |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Suciu Cristina Petropulos Sorin |
Institutor Psihologie |
||
Abilitare manuală „Lumea formelor” |
IV B, C (def.grave) |
Tehnologii |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Suciu Cristina Petropulos Sorin |
Institutor Psihologie |
||
Biologie „Lumea plantelor” |
V (def.moderate si usoare) |
Matematică și științe ale naturii |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Ilea Anica |
Biologie | ||
Abilitare de comunicare în limbaj „Lumea cuvintelor” |
V (def.grave SF. Maria ) |
Limba si comunicare |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Petric Anamaria Petropulos Sorin |
Psihopedagogie specială Psihologie |
||
Biologie |
VI A, B (deficiente usoare si moderate) |
Matematica si stiinte ale naturii |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Ilea Anica |
Biologie |
||
Cunoștințe despre mediu „Exploratorii” |
VII (def.grave Sf. Ana) |
Matematică și științe ale naturii |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Tuhut Dana Petropulos Sorin |
Psihopedagogie specială Psihologie |
||
Educație fizică și activități sportive |
VIII |
Educație fizică, sport |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Florea Adrian |
Educație fizică și sport |
||
Explorarea mediului înconjurător |
IX (def.grave) |
Matematică și științe ale naturii |
1 ora/saptamana/ 34 ore/an |
Pleșa Mihaela |
Psihologie |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Servicii
Servicii educationale
- Activitatea didactică este reglementată de Planurile cadru de învățământ.
- Profesorii de psihopedagogie specială proiectează și realizează activitatea de predareînvătare la disciplinele din ariile curriculare din planul cadru,
- Învățătorii și profesorii educatori proiectează și desfasoară activități de formare a autonomiei personale, socializare, terapie ocupațională, stimulare cognitivă și ludoterapie.
Servicii specific recuperatorii
– se desfășoară în cabinete de:
- psihodiagnoză,consiliere și orientare școlară și profesională
- terapia tulburărilor de limbaj;
- kinetoterapie;
În cadrul cabinetului de psihodiagnoză,consiliere și orientare școlară și profesională se desfasoară urmatoarele activităti:
- Psihodiagnoză
- Terapia psihopedagogică de stimulare-recuperare-compensare:
- terapia psihomotrică
- terapia cognitivă
- terapia tulburarilor socio-afective și comportamentale
- Consiliere psihologică și educațională
- Orientare școlară și profesională.
Servicii medicale
– oferite de personalul medical din unitate.
Servicii si facilităti pentru învătământul special
:
- drepturi materiale pentru rechizite și obiecte de igienă personală;
- echipament;
- alocatie zilnică de hrană .
Servicii sociale
— prin intermediul învățătorilor ,al profesorilor diriginți și al asistentului social se asigură o bună relație între instituție, familiile elevilor și reprezentanții legali.
Orientare scolară:
la sfârșitul clasei a VIII-a elevii sunt orientați spre Licee Tehnologice pe locuri speciale pentru copiii cu CES.
Activitati educative extracurriculare
Programul activităților educative extracurriculare se va derula în funcție de evoluția pandemiei de COVID-19, cu respectarea legislației în vigoare.